Aftellen - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Raymond

09 Januari 2011 | Nederland, Zutphen

Beste mensen,

Over 5 weken is het al zover! Op 14 februari vertrekken wij naar Costa Rica. De tickets hadden wij al maanden geleden geboekt en de afgelopen weken zijn wij bezig geweest met het regelen van een huurauto en overnachtingsadressen. Een ander, maar zeker niet onbelangrijk, punt is het regelen van navigatie. Dit kunnen we ook boeken bij de huurauto maar gezien de duur van onze reis kost ons dat meer dan wanneer we zelf navigatieapparatuur en de kaart kopen.
De huurauto is ondertussen geregeld, net zoals 3 overnachtingsadressen. We hebben nog 3 locaties waar we nog niks voor hebben geregeld dus dat moet nog gebeuren. Ook de navigatie is nog niet zo makkelijk om dat op een goedkope (lees van internet downloaden) manier te vinden.
Hier zullen wij ongetwijfeld later nog wel op terug komen.

Eerst wat meer info over onze reis!

Costa Rica betekent Rijke Kust, het ligt in Centraal Amerika tussen Nicaragua en Panama (zie plaatje).
Van noord naar zuid is Costa Rica ongeveer 480 km en 280 km op z'n breedste punt. Het lijkt niet groot, maar je moet wel rekening houden met lange reistijden, ook op korte afstanden.

Deze vakantie zal niet zoals Griekenland veel cultuur bieden, maar vooral veel natuurschoon, zoals vulkanen, warm waterbronnen, nevelwoud, watervallen en natuurlijk erg mooie dieren zoals kolibri's, toekans, vlinders enz.

De plaatsen waar wij heen gaan staan op het kaartje:

A: San José
Dit is de hoofdstad van het land. Ons vliegtuig zal hier landen. Na 1 overnachting vertrekken wij naar onze volgende locatie. In San José zelf zullen wij niet veel bekijken. Deze stad schijnt niet heel bijzonder te zijn om veel tijd aan te besteden.

B: Parque Nacional Volcan Poas
Zoals de naam al zegt is hier een vulkaan te vinden, genaamd Poas. Ook zijn wij van plan een bezoek te brengen aan een mooi watervallenpark.
Hier blijven we 3 nachten.

C: La Fortuna
Ook hier is een vulkaan te vinden, namelijk Volcan Arenal. Bij de vulkaan is ook een mooi meer, Laguna de Arenal. Waarschijnlijk kunnen we hier een mooie wandeling maken. In de omgeving zijn mineraalbaden, vlindertun, kolibrireservaat, regenwoud etc dus genoeg te doen!
Hier blijven we dan ook 5 nachten!!

D: Rincon de la Vieja
Niet zo verrassend, maar ook hier is weer een vulkaan te vinden. Nee, niet met maar 1 krater, maar zelfs 9 kraters! Naast de vulkanen, zijn hier warmwaterbronnen en modderpoelen te vinden.
Hier zullen wij 3 nachten blijven.

E: Monteverde
Deze plaats is beroemd vanwege het unieke nevelwoudreservaat. Dit kunnen wij dus ook niet aan ons voorbij laten gaan.
De planning is om hier 4 nachten te blijven.

F: Parque Nacional Manuel Antonio
Onze vakantie sluiten we af in een nationaal park aan de kust. Hier zijn veel beesten te zien, maar we zullen hier ook tijd nemen om bij te komen van de hele reis. Heerlijk genieten aan het strand!
Hier blijven we 5 nachten.

Na Manuel Antonio vetrekken we weer naar San Jose. Daar overnachten we nog 1 nachtje, om weer voor dag en dauw in het vliegtuig naar Amsterdam te stappen. We zullen 9 maart weer terug zijn!

Naar verwachting zullen wij geregeld beschikken over een internetverbinding, dus wij hopen jullie via deze weblog op de hoogte te kunnen houden van onze belevenissen!

Groetjes,

Raymond en Astrid

• 09 Januari 2011 - 20:25

Marian:

nou............dat belooft wat!!!!

• 10 Januari 2011 - 16:04

Sjon:

Ben benieuwd naar de verhalen.
    Goeie reis !!