Klaar voor vertrek? - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek? - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek?

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Raymond

13 Februari 2011 | Nederland, Zutphen

Het is ondertussen zondagmiddag, de dag voor vertrek, en we zijn druk met het regelen van de laatste dingen en natuurlijk het inpakken van de koffers.
Zojuist zijn we online ingechecked en hebben we een mooie raamplaats voorin het vliegtuig geregeld. Dan kunnen we snel uitstappen wanneer we in New York zijn geland voor de tussenlanding. We hebben daar namelijk iets meer dan een uur de tijd voor het overstappen.
We kwamen er ook zojuist achter dat we een formulier voor reistoestemming naar de Verenigde Staten online moet invullen. Aangeraden wordt om dit 72u van te voren te doen. Aghja 24u moet ook kunnen toch? :) We hebben in ieder geval al toestemming gekregen dus dat moet goed gaan!

Wij hebben ieder hieronder een aantal vragen beantwoord over de reis.

*RAYMOND:
Waarom deze bestemming?
Vanwege de prachtige natuur, natuurlijk!
Even helemaal tot rust komen en de jungle zien zoals ik hem alleen van TV ken.

Goed voorbereid?
Mwha, te veel voorbereiden bederft het ongedwongen genieten. De koffer
is vandaag gepakt. Wel een klamboe gekocht als alternatief voor
malariapillen slikken. Verder niet veel bijzonders qua voorbereiding,
behalve natuurlijk alle overnachtingen e.d. boeken.

Wat zijn je verwachtingen:
Een prachtige vakantie. Vroeg opstaan en vroeg naar bed omdat het al kort na etenstijd donker wordt en heel vroeg licht is. Bij elk nieuw
overnachtingsadres een bug-inspectie uitvoeren????

Het wordt het weer?
Helemaal prima weer. Warme dagen van tussen de 25 en 30plus graden,
tropisch klimaat dus behoorlijk vochtig. Maar ook koude plekken, waar het hoger gelegen is. De nachten schijnen ook best fris te zijn.

Hoogtepunt van de reis:
Vanuit een luie stoel met een lekker bakkie koffie opschrikken van een
slapende luiaard die uit een boom op de grond flikkert ;)

------------------------
*ASTRID:
Waarom deze bestemming?
Costa Rica is een land met hele mooie natuur. Symbool van Costa Rica is die mooie kikker. Ik hoop die daar ook tegen te komen en mooi op de foto te kunnen zetten! De mooie natuur en het dierenrijk daar waren voor mij redenen om deze bestemming uit te kiezen.

Goed voorbereid?
In tegenstelling tot Raymond ben ik wel van een goede voorbereiding ;) In principe is alles geregeld wat we al konden regelen, namelijk de vlucht, huurauto en overnachtingsplekken. Wat we daar te plekke gaan doen hebben we min of meer wel in ons hoofd, maar zullen we daar ter plekke besluiten. De aankoop van de GEIMPREGNEERDE klamboe valt ook wel onder goede voorbereiding tegen de muggeninvasies ;)

Wat zijn je verwachtingen:
Ik verwacht een heel groen vochtig land. Mooie dieren en nieuwe ervaringen. Ik verwacht ook wat gestress met het rijden, omdat veel hotels niet echt een adres hebben dus we hopen ter plekke wegwijsbordjes te vinden. Ook de staat van de wegen kan tegenvallen.

Het wordt het weer?
Het weer vind ik moeilijk in te schatten. In ieder geval meestal wel warm, soms bewolkt, soms zonnig en soms regen. Het kan dus alle kanten op. De laatste dagen aan de kust hoop ik wel op zonnig en warm weer!

Hoogtepunt van de reis:
De vele mooie dieren (kikkers, vlinders en kolibries)! Ook heb ik nog nooit een vulkaan gezien en ben ook benieuwd naar de warmwaterbronnen!

Wij hopen binnenkort vanuit Costa Rica een nieuw reisverhaal te kunnen typen. Tot dan!

Groetjes,
Raymond en Astrid

• 13 Februari 2011 - 15:12

Saskia:

Jeetje wat een verhaal! Het lijkt wel op de column uit het Reizen Magazine!

• 13 Februari 2011 - 15:12

Dian:

Ik wens jullie heel veel plezier in Costa Rica en een goede vlucht!!

• 13 Februari 2011 - 15:15

Astrid En Raymond Astrid En Raymond:

Haha ja die rubriek uit het Reizen Magazine was ook wel de inspiratie voor het 'vragenlijstje' :)

• 13 Februari 2011 - 15:39

Sjon:

Kwaak...........goeie reis.............kwaak

• 13 Februari 2011 - 18:49

Edwin:

Ben fucking jaloers, maar wens jullie ondanks dat een geweldige reis!

• 13 Februari 2011 - 20:40

Janine:

Ik heb me aangemeld voor jullie verslagen, ben benieuwd hoe het daar is. Veel plezier!!

• 14 Februari 2011 - 08:16

Desirée:

Welcome to the jungle! Heel veel plezier saampjes en niet verdwalen hè? En geniet vooral zoals de Costaricanen: pura vida!

• 14 Februari 2011 - 08:51

Peter:

Heel veel plezier aan de Costa!

• 14 Februari 2011 - 10:17

Simon:

Heel veel plezier in dit prachtige land. Even in een andere wereld zijn. Geniet er van.