Dag 1: San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu Dag 1: San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu

Dag 1: San Jose

Door: Astrid en Raymond

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Raymond

15 Februari 2011 | Costa Rica, San José

Goedemorgen vanuit Costa Rica!

We zijn gisteravond tegen 23:00 uur bij ons overnachtingsadres, maar dat was Nederlandse tijd al 7 uur later. Best wel een beetje moe geworden dus.

De reis verliep eigenlijk prima, beide vluchten haalden een half uur tijd in op het vluchtschema en vertrokken op tijd.

In New York moesten we zelf onze koffers ophalen bij de band en opnieuw inchecken. Dat ging best een beetje vaag allemaal. Je moest je koffer afgeven aan een paar medewerkers achter een lint en dat ging dan een of andere band op. Toch kwam het allemaal goed want de koffers waren in Costa Rica gewoon paraat.

In New York hadden we best wel honger gekregen, en omdat het in het vliegtuig constant lunchtijd bleef door het tijdsverschil, hadden we niet echt een maaltijd gehad. Dus wat doe je als eerste als je in Amrika landt en de dollars branden in je zakken? Even naar de Mac natuurlijk :) De Big Mac en hamburger smaakten prima.

In Amrika werden we verder niet diepgaand onderzocht, maar op Shiphol moesten we al wat vragen beantwoorden en in een bodyscan, waar je als een crimineel tegen de muur moet gaan staan, "handen omhoog". Dat was wel weer genoeg overdreven beveiligingsellende voor ons. Een Nederlander die naast ons in het vliegtuig had gezeten (en iets met klassieke Alfa's had, dus met Raymond wel een gespreksonderwerp had) werd er in Amerika wel uitgepikt en ondervraagt. Na 6 keer zijn naam te geven en een fles sterke drank achter te laten mocht hij toch mee met de vlucht.

Vanochtend werden we uiteraard vrij vroeg wakker. Rond een uur of half 5. Nadeel van ons overnachtingsadres dicht bij het vliegveld laat zich eigenlijk wel raden, vanaf 6 uur vlogen de Boeings vrij laag over, best lawaaierig. Het bed was echter prima en het is verder een prima basic apparatement voor een eerste nachtje. Na een lekkere douche voel je je echt weer herboren en we zitten nu lekker aan het zwembad dit verslagje te typen. Over 40 minuten komt onze huurauto voor de komende 3 weken.

We zijn tot de conclusie gekomen dat onze voorbereiding toch te wensen over laat. We hebben ons namelijk niet bedacht dat er een andere stekker nodig is hier... beginnersfoutje ;) Ook kwam Ray er zojuist achter dat hij de oplader voor z'n mobiel in de auto is vergeten. Dit is wel belangrijk aangezien we navigatie gaan gebuiken die op zijn mobiel staat. De batterij is nu al leeg... Gelukkig hebben we uitleg gehad waar hier de dichtsbijzijnde elektroncia zaak zit. Daar rijden we dus straks als eerste heen. Hopelijk hebben ze daar de spullen die we nodig hebben!
Na het shoppen zullen wij doorreizen naar Poas.

Even het sfeerbeeld, het is een lekkere temperatuur van rond de 22 graden, de zon schijnt mooi en het regent zachte drupjes uit een bewolkte hemel.

Groetjes en tot het volgende verslagje!

• 15 Februari 2011 - 15:40

Saskia:

Stelletje amateurs!! ;)

• 15 Februari 2011 - 15:54

Esra:

Al bekomen van de jetlag? Het zal wel twee of drie dagen duren voordat je gewend bent aan het ritme daar! Veel plezier in Poas!

• 15 Februari 2011 - 16:05

Rene:

Een goed begin is het halve werk . lekker genieten dus . want nu gaat de tijd heel snel .

• 15 Februari 2011 - 16:12

Sjon:

sommige leren het ook nooit.............
    veel plezier daar !!!

• 15 Februari 2011 - 16:27

Marian:

'k heb nog zo gezegd................ en herhaald........, maar goed, hoop dat jullie er in slagen in je beste spaans zo'n ding te regelen.

• 15 Februari 2011 - 17:21

Jojanneke:

Dombo's!!!

• 15 Februari 2011 - 18:55

Simon:

Kort/klein controle vraagje aan Raymond: Zit er wel een kaart van Costa Rica in die mobiele navigatie van jouw? >8-)

• 16 Februari 2011 - 00:09

Astrid En Raymond Astrid En Raymond:

Hallo mensen!

Bedankt voor de reacties :)
    Met de jetlag valt het vooralsnog best mee. Op dit moment is het in Nederland 2u 's nachts en we zijn nog redelijk wakker en klaar voor het diner!

De oplaadproblematiek is direct verholpen bij de lokale 'Radio Shack' (moet steeds aan dat nummer Love Shack denken maar dat terzijde). We kochten voor een enkele 10.000-en colonnes een autolader en verlooppluggen. '
    Volgens mij heb ik van niemand gehoord die mij wees op andere stekkers ofzo (of ik luisterde gewoon niet ;)). Ik had het natuurlijk zelf ook moeten bedenken gezien mijn reis-verleden haha!

Voor Simon: We draaien op de E75 nu Garmin mobile XT met kaarten van Costa Rica. Alle straten staan erop, maar niets heeft hier een adres of huisnummer, dus heel lastig om je einddoel van een reis aan het systeem kenbaar te maken! haha

Adios!

• 16 Februari 2011 - 00:10

Astrid En Raymond Astrid En Raymond:

Ohja we hebben ook een aantal foto's geplaatst!! Kijk en huiver ;)

• 16 Februari 2011 - 10:12

Saskia:

Mooie foto's hoor! Tis maar goed dat jullie zoveel foto's kunnen plaatsen ;)