Dag 4: La Paz Waterfall Gardens - Reisverslag uit Poás, Costa Rica van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu Dag 4: La Paz Waterfall Gardens - Reisverslag uit Poás, Costa Rica van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu

Dag 4: La Paz Waterfall Gardens

Door: Astrid en Raymond

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Raymond

18 Februari 2011 | Costa Rica, Poás

Ook deze dag weer om 7:00 opgestaan. Niet omdat de wekker ging, maar vanwege de jetlag waardoor voor 21:00 onze oogjes al dichtvallen. Mooi op tijd op pad naar La Paz Waterfall Gardens zie de site: http://www.waterfallgardens.com/ We hadden al iets opgevangen over het slechte wegdek die kant op vanwege een aardbeving in 2009. Ja 2009!! :) Ze zijn hier niet zo snel met het repareren van kapotte wegen enz haha. Dat slechte wegdek hebben we gemerkt. We hobbelden behoorlijk heen en weer in onze Jimny. Op sommige stukken hield het asfalt opeens op en kwam je terecht in een kuilenfestijn, wel een mooie uitdaging voor Ray om de beste route daar doorheen te vinden ;)

Na 30-45 minuten rijden kwamen we op de bestemming aan. Van de buitenkant zag het er al heel mooi verzorgd uit. Ook binnen bleek het allemaal mooi voor elkaar te zijn! Een aantal wandelpaden bleek niet begaanbaar te zijn vanwege dezelfde aardbeving in 2009, maar er was genoeg te zien. We hebben een heleboel beesten gezien, namelijk kikkers, vlinders, kolibries, vogels (toekans!!), luiaard, wasbeer, neusbeer, apen, slangen en jaguars.
De vlindertuin viel een beetje tegen qua soorten vlinders. Met name de blauwe morpho was veel te zien, een erg mooie vlinder hoor maar we hadden gehoopt op ook wat andere vlinders. Wat wel mooi was waren de poppen. Er was van verschillende soorten zojuist een vlinder uit de cocon gekropen.
Een van de hoogtepunten vonden wij beide de kolibries. Deze vlogen gewoon in het wild rond en soms moest je oppassen dat ze niet tegen je aanvlogen. Dan kwamen ze ineens recht op je afgevlogen met een snelheid van maximaal 65 km/u, duiken dus ;) Je kon ze wel van heel dichtbij bekijken als je stil bleef zitten. Hun snelheid maakt het wel lastig om ze mooi op de foto te krijgen, want voor je het beestje in beeld hebt is ie weer gevlogen.. Het zijn echt hele mooie beesten om te zien!

De natuur daar in het park was ook erg mooi en vooral heel groen. Er ging ook een wandeling langs een aantal erg hoge watervallen, dit was best indrukwekkend om te zien! Een aantal keren hadden we geluk en kwam een medewerker van het park naar ons toe toen en kregen we een toekan op onze arm gezet en een ander wist een paar mooie kikkers tevoorschijn te toveren tussen de struiken. Wat ook heel fijn was dat we met name aan het begin van de dag amper andere mensen tegen kwamen, we konden overal dus rustig kijken!

Deze ochtend was het stralend weer, maar zodra de zon weg is voelt het meteen 10 graden kouder aan. ’s Middags hadden we nog even wat regen gehad, maar over het algemeen was het wel mooi weer. Gister zijn we zelfs al verbrand in onze gezichten van het kleine beetje zon dat we hebben gehad dus vandaag hadden we ons goed ingesmeerd.

Vanaf 9:00 tot 16:00 zijn we in het park geweest, aan het eind van die middag waren alle batterijen van de videocamera en fotocamera leeg dus tijd om naar huis te gaan.. (foto's volgen nog)

Pura Vida!!

Raymond en Astrid

Ps: KplusV’ers, hebben jullie die mooie regenjacks die we aanhadden wel herkent? ;)

• 18 Februari 2011 - 07:15

Peter:

Zoals jullie erover vertellen moet het wel heel mooi zijn. En ja dat blauwe jackie was heel goed. En Ray heb je al een opdracht gescoord...? Heel veel plezier.

• 18 Februari 2011 - 07:32

Desiree:

Ja goed zo met die regenjacks, de reclamefee regelen we wel als jullie terug zijn. Eten jullie ook nog wel wat Costaricaans voedsel? Arroz con pollo of zo... ik lees alleen maar verhalen over cheesburgers, stelletje cultuurbarbaren! Nou succes op de wegen maar weer.

• 18 Februari 2011 - 08:52

Marian:

Ik heb de mooie regenjacks wel gezien maar niet herkent, ik ben dan ook geen KplusVer. Jullie vakantie is nog maar amper begonnen en dan al zoveel mooie beesten gezien. Dat wordt straks worstelen door de vele foto's en filmbeelden.
    Groeten en geniet ervan!

• 18 Februari 2011 - 10:37

Simon:

En wanneer starten we aan KplusV bijkantoor in CR? Ik heb www.ondernemershuis-manuel-antonio.cr maar alvast vastgelegd.
    Kom graag de infra aanleggen.

Smaakt de Galo Pinto een beetje?

• 18 Februari 2011 - 11:35

Saskia:

Trouwens, zijn de neusberen daar ook zo verknoeid door de toeristen? Wij zagen ze bij de watervallen van Iguazu en daar kwamen ze gewoon het brood van je bord vreten!

• 18 Februari 2011 - 16:12

Sjon:

lijkt me dat jullie daar echt genieten.............houden zo !!

• 19 Februari 2011 - 00:02

Renie En Henk:

Wij zien en lezen,dat jullie het naar je zin hebben daar,lekkere temperatuur en mooie omgeving precies wat jullie ervan verwachten.We volgen jullie avonturen en vinden de verslagen mooi. Keep it easy! Groeten en genieten maar.

• 19 Februari 2011 - 09:05

Sjon:

van de Valk zie ook overal..........
    ook appelmoes met een kers???

• 19 Februari 2011 - 11:35

Marian:

wauw..........wat een beest die toekan. De vlinders zijn ook schitterend.

• 19 Februari 2011 - 12:50

Jojanneke:

Wat een mooie beesten! Die heb ik hier nog niet gezien...

• 19 Februari 2011 - 14:11

Saskia:

Mooie foto's!!

• 20 Februari 2011 - 01:57

Astrid En Raymond Astrid En Raymond:

We wilden nog meer foto's plaatsen. maar vanwege een slechte internetverbinding is dit nog niet gelukt. Dus nog even geduld voor de kolibries en de kikkers ;)

• 20 Februari 2011 - 02:26

Astrid En Raymond Astrid En Raymond:

Inmiddels is het gelukt om foto's te plaatsen van de kolibries en kikkers! :D