Dag 1 Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu Dag 1 Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu

Dag 1 Kuala Lumpur

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Raymond

29 April 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

We zijn inmiddels 2 dagen en een paar honderd foto’s verder sinds ons vertrek naar Maleisië, dus de hoogste tijd voor een update van onze belevenissen. Ik zal nu eerst over onze eerste dag typen.

Maandagochtend, Koningsdag, moesten we nog redelijk vroeg opstaan om via een tussenstop in Almere (voor een paar knuffels van Semmy) op Schiphol te komen. Saskia is meegereden naar Schiphol en heeft mijn auto mee terug naar Almere genomen, scheelt weer parkeergeld :-)

We waren ruim op tijd op Schiphol en konden vrij snel onze koffers afleveren en met boardingpasses naar de paspoortcontrole. Ook dit verliep allemaal vlotjes. Daarna nog even wat Maleisische Ringgits op de kop getikt en na een carrot cake en cheese cake op zoek gegaan naar de gate. Bij de gate vond de controle van de bagage plaats en moesten wij door een body scan. Allebei was de uitslag OK en werd ons een fouillering bespaard, ook wel eens fijn voor de afwisseling haha.
Het vliegtuig vertrok iets na 12u. Vrij snel na het opstijgen kregen we een maaltijd. De keuze was beef mousaka of kip tika nogwattes. Ik ging voor de mousaka en Raymond voor de kip. Voor een vliegtuigmaaltijd smaakte het best prima. Daarna was het moment aangebroken om de entertainmentopties eens te ontdekken en ook proberen te slapen tussendoor. Voor Raymond is het alleen bij de entertainment gebleven, slapen wilde niet lukken. Ik heb zelf tussen de games en een film door nog hooguit in totaal een paar uur geslapen. 2 uur voor de landing (10 uur na vertrek) kregen we ontbijt. De keuzeopties waren beperkt, de enige optie was aardappelboot (ja echt!) met spinazie, gehakballetje en ei. Gelukkig zat er ook een broodje, jam, toetje en een koek bij. Met goed gevulde buiken stapten we 12,5uur na vertrek uit Amsterdam uit in Kuala Lumpur. Het was inmiddels 6:45 ’s morgens, lang leve het tijdsverschil. Nog een hele dag voor de boeg dus na een vermoeiende reis.

Zodra we de uitgang van het vliegveld uit waren kwam ons de warmte tegemoet. Een van de eerste dingen die Raymond zei was dat de temperatuur en de geur hem aan Burgers Bush deed denken haha!
Een taxi was daar snel geregeld en voor we het wisten waren we in de ochtendspits op weg naar het centrum. Ons hotel ligt heel dicht bij de Petronas Towers, aan de andere kant van de stad van waar het vliegveld ligt. We moesten dan ook ruim een uur rijden voordat we er waren. Aangekomen bij het hotel kregen we te horen dat het nog te vroeg was om in te checken en dat we om 11u terug moesten komen. Het was toen 9u, dus we hebben onze koffers daar gestald en zijn naar de Petronas Towers gelopen. Terwijl Raymond languit voor de Towers lag bij te komen van de reis ging ik een aantal foto’s maken. Daarna snel naar binnen in het bijbehorende winkelcentrum om de hitte te ontvluchten en op zoek te gaan naar wat drinken en te eten. Dit werden Iced Lemon Teas met een Kip wrap en Kip sandwich, erg lekker! Nadat we een beetje hadden rondgekeken bij de winkels was het bijna 11u en gingen we naar het hotel. We konden inchecken! Onze kamer is mooi ruim en modern, goed voor elkaar dus!

Ons plan was kort uit te rusten. Dus wekker gezet op een uur later en even op bed gaan liggen. Je raad het al, een paar uur later lagen we nog te slapen. Ik had de wekker niet gehoord en Raymond was te moe om op te staan. We moesten toch echt op gaan staan om over die jetlag heen te komen, dus dat deden we. We gingen te voet naar het park aan de andere kant van de Petronas Towers en daarna naar Chinatown. Al met al best een eind lopen, maarja zo leer je de stad wel kennen. In Chinatown is een leuk marktgedeelte bij Petaling Street. Ray heeft zijn oog even laten vallen op wat horloges, maar toch bedacht dat het niet echt wat is. Langzaamaan was het inmiddels gaan regenen en onweren. Gelukkig was de markt grotendeels overdekt. Nadat de regen bijna was opgehouden gingen we op zoek naar een hindoestaanse tempel in de buurt. Na even zoeken en nadat we onze schoenen buiten de deur hadden achter gelaten liepen we naar binnen. Het was een mooie tempels met veel afbeeldingen/beeldwerken van goden. Op een gegeven moment begon er een soort ceremonie waarbij een ronde werd gemaakt door een groep mensen langs alle goden om deze een offer (bloemen, kaarsen etc) te brengen. Tegelijkertijd speelden 2 mannen op een trommel en een blaasinstrument en werd de klok geluid. Best interessant om mee te maken!
Toen was het bijna etenstijd.

We kwamen in een regenbui aan bij Central Market. Een markthal waar vanalles wordt verkocht, zoals houtwerk, batik, vliegers, tassen, horloges, sjaals, kleding etc. Maar gelukkig ook eten!
Er was een eetgedeelte (vergelijkbaar met een kleine schoolkantine) met allerlei kleine tentjes waar je eten kon bestellen. Voor mij werd het kip in zoet zure saus met rijst, Raymond koos voor kip kongpauw (Henk jij zou dit gerecht wel herkennen volgens Ray?). Wat smaakte dit goed zeg!
Met gevulde buiken maakten we ons op voor een wandeling terug. Met een tussenstop voor een bak koffie (ja echt een flinke bak van een halve liter ofzo!) en voor foto’s van de verlichte Petronas Towers waren we weer in het hotel. Lekker een verfrissende douche genomen en voor het tandenpoetsen lag Ray al te slapen…

• 30 April 2015 - 09:48

Paul:

verhaal is wel slaapverwekkend :)
    geniet !

• 30 April 2015 - 10:38

Saskia:

hihi slaapkoppen! :)

• 30 April 2015 - 12:37

Marian:

Fijn dat het gelukt is jullie verhaal te plaatsen, zo kunnen wij fijn meekijken en -genieten!

• 30 April 2015 - 16:13

Renie:

Mooi verslag,benieuwd naar wat er nog komen gaat,veel plezier .Groetjes.