Dag 2 Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu Dag 2 Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Astrid en Raymond Astrid en Raymond - WaarBenJij.nu

Dag 2 Kuala Lumpur

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Raymond

29 April 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

De dagen vliegen voorbij en voor ik het weet is het alweer vrijdag, de vierde dag van ons in Maleisië. Eerst zal ik jullie vervelen met een verhaal over dag 2 in Kuala Lumpur. Later volgen dag 3 en 4!!
Ik zal proberen de verhaaltjes wat korter te houden zodat het ook een beetje snel te lezen is voor jullie :-)

De 2e dag werd ik een beetje raar wakker, omdat het voor mijn gevoel nog midden in de nacht was. We hadden de wekker op 9:15 gezet om te voorkomen dat de jetlag nog een keer met ons aan de haal zou gaan.
Het ontbijt was lekker met de keuze uit ‘gewoon’ ontbijt zoals toast, croissant, jam, ei en fruit, maar ook stond er allerlei ‘rare’ etenswaren zoals sushi, patat, worstjes, noodles, nasi etc. Wij hielden het bij een gewoon ontbijt ;-)

Daarna de stad in met de gratis stadsbus. Er zijn 4 lijnen waarmee je zo’n beetje overal in het centrum kan komen. Het duurde even voordat we wisten waar en in welke bus we konden instappen, maar uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen. We liepen via het mooie treinstation en de Nationale moskee Masjid Negara naar het park Lake Gardens waar we eerst naar het vogelpark gingen. Dit is het grootste ‘free-flight walk-in’ vogelpark in Zuidoost-Azie. Nog voor een grote groep schoolkinderen gingen we naar binnen. En inderdaad, er waren veel mooie vogels te zien flamingo’s, pelikanen, ibissen, toekans, neushoornvogels, ara’s, parkieten, struisvogels en nog veel meer vogels waarvan ik de namen niet meer weet. Er was ook een gedeelte met een mooie waterval, waar je achterlangs kon lopen en vanaf boven het park deels kon overzien. Gelukkig hebben we die groep schoolkinderen niet meer gezien en was het al met al best rustig. Op een gegeven moment kregen we het vermoeden dat het die middag nog zou gaan regenen en we wilden ook nog naar de iets verderop gelegen vlindertuin. We besloten de vogels te verlaten en op zoek te gaan naar de vlinders.

Na een wat twijfelachtige aankomst bij de vlindertuin (op de kaart in het boekje staat het op een andere plek ingetekend?) liepen we ineens tussen de vlinders. In Costa Rica hebben we ook veel vlinders gezien, maar toch zijn dit weer hele andere nieuwe soorten die we nog niet eerder hebben gezien. Ik als groot vlinderliefhebber vond het weer erg mooi en mijn fotocamera maakte natuurlijk overuren.. Raymond was ook onder de indruk van een bepaalde vis en garnalen in een aantal aquaria die er ook stonden. Helaas, kreeg Piet Paulusma gelijk en ging het behoorlijk regenen en onweren. We schuilden in de vlindertuin in een soort hutje met een bankje. Ondanks de regen blijft het alsnog aardig warm. Zonder regen is het 30 graden of meer (en hoge luchtvochtigheid), met de regen is het 5 graden koeler en een nog hogere luchtvochtigheid (niet leuk voor mijn camera..).
Tijdens het schuilen kregen we gezelschap van een jong koppel uit Saoedi Arabië waar we een heel gesprek mee hadden over de oliewinning daar tot de gaswinning in Groningen aan toe haha!
Toen de regen was gestopt nog een ronde gemaakt langs alle vlinders en nog gekeken bij het binnengedeelte (kwamen we later pas achter..) met levende beesten (scorpioenen, vogelspin, duizendpoten etc.) in terrariums en een soort van tentoonstelling met informatie over vlinders en andere insecten. Toen was het bijna sluitingstijd en de mensen daar lieten wel merken dat het voor ons ook tijd was om te gaan…

We liepen (tot grote teleurstelling van de taxichauffeur bij de uitgang van de vlindertuin die ons natuurlijk al uren opwachtte) weer naar Central Market voor het avondeten. Dit keer voor mij fried chicken met patat en Ray kipsaté met rijst en groenten. Wat smaakte dit weer lekker voor nog geen 15 euro in totaal!
Op weg naar de bus nog een toetje gescoord op de markt in de vorm van een cakeje met room en chocolade en een cheesecakeje voor Ray. Jummie!
De bus was ook weer snel gevonden en na een overstap kwamen we weer uit bij de Petronas Towers vlakbij ons hotel. Snel het zweet er af douchen en gaan slapen….

• 01 Mei 2015 - 16:42

Jojanneke:

Wat een verhaal. Zo te lezen vermaken jullie je wel daar :)

• 01 Mei 2015 - 17:27

Marian:

Mooie vlinders en andere beessies....en een mooi verhaal! Goede reis naar de Cameron Highlands.

• 01 Mei 2015 - 17:32

Astrid:

Zie je die geblinddoekte vogels wel weer, Jojanneke?

• 02 Mei 2015 - 08:02

Saskia:

Hihi die vis lijkt wel een onderzeeer :)

• 02 Mei 2015 - 19:30

Anke:

hoi Astrid, mooie foto's, leuk om jullie een beetje te volgen.
    Veel plezier verder.

• 03 Mei 2015 - 16:26

Kees :

Leuke verhalen (hoeft wat mij betreft niet korter, hoor) en prachtige foto's!
    Hier regent het vandaag ook - eindelijk.